4 Şubat 2008 Pazartesi

Elif'in 12. Ay Muayenesi



Bugün Elif'i 12.ay kontrolü için doktora götürdük. Artık doktordan çok ciddi şekilde korkuyor. Halbuki en son iki gidişimizde doktor amcamız onun hiç canını yakmadı ama bugün soyunurken nasıl kıyameti kopardığını bir görseydiniz. Gözünün yaşıyla ağladı. Doktor muayenesini benim kucağımda yapmak zorunda kaldı. En son olarak da Kızamık, Kızamıkçık, Kabakulak aşısını yaptı. Bu aşı deri altına yapıldığı için çok yakarmış. Zavallım ağlamaktan kıpkırmızı kesildi. Doktor 5-10 gün sonra ateş yapabileceğini, çok küçük bir ihtimalle de biraz daha sonrasında kabakulak belirtisi olan kulakta şişme görülebileceğini söyledi.

En son muayeneden sonra yani 25 ocaktan sonra 360gr. almış. Bu beni çok mutlu etti. Muhallebi yemeye başladı demiştim ya, onun etkisi olsa gerek. Boyu da 74.5. Bütün değerleri şimdilik ortalama seviyede geziyor. Artık yumurtanın beyazını ve bal verebileceğimizi söyledi. Ben zaten ne zamandır çorbalarına terbiye yaparken beyazını veriyordum aslında. Ama bal hiç vermedim.

Biliyorsunuz Elif yaklaşık 2 aydır yürüyor. Ama yürürken içe doğru basıyor. Doktor bu durumun neredeyse 2 yaşına kadar normal olduğunu söyledi.

Buarada yine bir hatırlatmayapmak istiyorum. Doktorumuz bize başından beri bebe bisküvisi hiç tavsiye etmedi. Çok kesin konuşmamakla birlikte bebe bisküvilerinin üretim şeklinden dolayı kansorejen olduğu söyleniyormuş. O nedenle evde yaptığınız keklerden ve kurabiyelerden vermeye özen gösterin dedi. Ben de öyle yapıyorum ya da arada sırada petibör bisküvi veriyorum. Onları da çok seviyor.

Farklı bir bakış açısı

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Gamzem bu poza bittim ya :) Biz istesek de yapamayız valla Elif'e aferim şeker şey ya :)

Sudamlam dedi ki...

mesleki bir konu yazmasam olmaz :)) yüksek sıcaklıkta kızartma yada fırınlama sonucu gıdadaki şeker ve protein reaksiyona girerek akrilamid maddesini oluşturur. akrilamid kanserojen bir maddedir. dolayısıyla sadece bebe bisküvileri değil, fırınlanmış yada kızartılmış tüm ürünlerde bu risk var. hatta evde yaptığınız ürünlerde bile maalesef :(( çok uzun süre ve yüksek ısıya maruz kalmış ürünleri yememekte fayda var.bilinen markaların bu konuda duyarlı olduğunu düşünüyorum. belki sadece bilinen markaları almak lazım.. bu arada o ne poz öle..hakkaten farklı bir bakış açısı :))))