19 Ekim 2008 Pazar

Eğitici Oyunlar

Diyarbakır'da iyi ve eğitici oyuncak bulmak biraz zor. Herzaman internetten de sipariş vermek olmuyor. Zaten Elif yeni alınan bir oyuncakla en fazla 2-3 gün oynuyor sonra yüzüne bile bakmıyor. O yüzden onu oyuncağa boğmamaya çalışıyorum. Artık yavaş yavaş bilinçlendiği için ona daha çok eğitici neler yapabiliriz diye düşünüyoruz. Bazı anneler ne kadar yaratıcı oluyor ve evdeki malzemelerden gerçekten çok eğlenceli şeyler yapabiliyorlar. Maalesef ben bu kadar yaratıcı değilim. Geçen gün babamız internetten kitap siparişi vermiş. Çocukların Sevdiği 365 Yaratıcı Oyun ve Bebekler İçin Beyin Geliştirici Zeka Oyunları. Ben özellikle ilk kitabı yani 365 oyunu daha çok beğendim. İçinde çeşitli malzemeler kullanarak çocuğunuzu hem eğitebileceğiniz hem de eğlendirebileceğiniz aktiviteler var. Henüz tamamını okuyamadım. Okuduğum kadarıyla aradan seçtiklerim oldu ve Elif ile birlikte denedik. Mesela bunlardan birisi eşleştirme oyunu. Gerçi kitaptakinin aynısı değildi, ben biraz değiştirdim. Kitapta dergilerden resimler kesin ve kartona yapıştırın, başka kartonlara da bunların isimlerini yazın çocuğunuz da bunları eşleştirsin diyor. Ben bunu şöyle değiştirdim. Dergilerden kestiğim her resmin bir benzerini daha buldum. Mesela çanta, farklı ama yine bir çanta. Ya da iki farklı bebek arabası ya da iki farklı bebek gibi. Bunları kartonlara yapıştırdım. Elif'ten aynı nesnelere sahip kartları üst üste koymasını istedim. Gayet başarılı bir şekilde yapıyor ama ilgisi maalesef ki çok uzun sürmüyor. Toplam 13 nesnemiz var bunların 8'ini falan ilgiyle yapıyor sonrasında ilgisi dağılıyor biraz zorluyorum.

Eşleştirme oyunu

Şimdi tek isteğim 2-3 parçalı puzzle bulmak. Burada zaten mümkün değil ama internette de çok az rastladım. Onlar da stokta yoktu. Bebeklere yönelik olarak ben sadece Galt marka puzzle buldum. Tam istediğim gibi aslında, 2 parçalı olanları da vardı; 2,4,6 gibi farklı sayıda 3-4 değişik puzzle'ın tek bir kutuda olduğu puzzlelar da vardı. Stoğa geldiği vakit onlardan almayı düşünüyorum.

4 yorum:

embir dedi ki...

Merhabalar,

Minik puzzle ı kendinizde yapabilirsiniz. Meyve, hayvan resimlerinin çıktılarını alın ve istediğiniz gibi kesin. (2 veya daha çok parçaya) Bunları mukavva ya da fon kartonuna yapıştırın. İster press yaptırın isterseniz streç film ile kaplayın. Ben çocuk gelişimi okumuştum. Çocuklar için puzzleları bu şekilde kendimiz hazırlıyorduk :))

Sevgiler

Cocukla Cocuk dedi ki...

Dün bu kitabı inceledim kitapçıda benim de çok hoşuma gitti. Elif Hn. faaliyetleri çok sever, inşallah

Adsız dedi ki...

merhaba, benim ailemde diyarbakirda yaşiyor, bende şu an diyarbakirdayım. diyarbakirliyim. gerçektende diyarbakırda aradıginiz birşeyi bulmak çok zor. bulduğunuz sey de gerçek degerinden çok pahalli oluyor. bu tur sikintilari burda maalesef cok yasiyoruz. ayrica sitenizi de severek takip ediyorum. görüşmek uzere, sevgiyle kalin.
ARZU BİLBAN ASLAN
arzubilbanaslan@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Not alınmalı bebek olunca malum.Canım sen bloguna ne yaptın ya yorum yaza gelince http://www.rankwidget.com/ çıkıyor pop up sanırım yanlara eklediğin şeylerden bir bak o tarz şeylerde eklemesen daha iyi olur blogun spam blog muamelesi görüyor