29 Kasım 2012 Perşembe

Sınıfın yaramaz çocuğu Elif

Daha önce de bahsettiğim gibi Bahçeşehir Koleji okuma yazma konusunda çok ama çok hızlı gidiyor. Belki kendi anasınıfındaki öğrencilerini bu hıza göre yetiştirmiş olabilir ama sınıfta başka anasınflarından gelen hatta hiç anasınıfı okumamış çocuklar da var, bunlar zavallım diğerlerine ayak uydurmaya çalışıyorlar.
Elif öyle ya da böyle bir şekilde öğreniyor. Yazısı çok kötü olsa da, defteri çok düzensiz olsa da yine de her harfi yazıyor ve daha öğrenmediği harflerin geçtiği kelimeleri bile okuyor. Mesela bu sabah zilin üzerine yazdığım notu rahatlıkla okudu: "Lütfen zile basmayın"
Kitaplarındaki 6-7 satırlık hikayeleri bile okuyor. Tabii henüz anlama safhasında değiliz. Okuyor ama cümlenin başını daha okurken unutmuş oluyor. Hızlandıkça sanırım anlaması daha kolaylaşacak. Ama şuanki haliyle bile onunla gurur duyuyorum. Keşke kendisi de nasıl da büyük birşey başardığının farkında olabilse....Maalesef ki kreşte yaşadığımız her sabah okula gitmek istememe durumunu bir süredir yine yaşıyoruz. Ya uyanmakta çok zorlanıyor, ki çok geç yatırmıyorum aslında en geç 21:30'da uyumuş oluyor. Ya da girmek istemediği bir dersi bahane ediyor. Ki bunlar da aslında koşa koşa gitmesi gerektiğini düşündüm dersler. Biri BSK adını verdikleri beden eğitimi ayarında bir ders, diğeri de kendi seçtiği kulüp çalışması badminton. Neysmiş efendim çok koşturuyorlamış da çok yoruluyormuş da. Ya da arkadaşlarını bahane ediyor, Bir arkadaşı ona kötü davranıyormuş, başka bir arkadaşı onu derste konuşturuyormuş...
Pazartesi günü veli toplantısı vardı. Bütün öğretmenleri aynı şey mi söyler?? "Elif çok akıllı, yaşına göre becerileri çok iyi ama sınıf içinde çok hareketli, yerinde oturmuyor. Derse kendini vermiyor, dinlemiyor, arkadaşları ile ya da kendi kendine oyun oynamak istiyor" Ne diyim ben şimdi? Bu çocuk daha 6 yaşında bile değil, oyun oynamak istiyor elbet, engellense de o kendi dünyasını yaratıyor bir şekilde. Bir kız çocuğu annesi olarak kızımın sınıfta düzen bozan yaramaz çocuklar arasında olacağını hiç düşünemezdim doğrusu.

3 yorum:

murat dedi ki...

Öğretmenlerinin kendisi hakkında ne söylemiş olabileceğini Elif'e sorduğumda bana aynen " iyi bir öğrenci, ama dersi dinlemiyor.. konsantre olamıyor" dedi. Benim akıllı kızım, sen yeterki kendini bil bu benim için yeterli..
Bu arada kendisinin en son ne zaman koştuğunu hatırlayamayacak olan annemizin spor dersleri ile ilgili yaptığı yorumları ayrıca manidar buldum..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Elif yaramaz mı yoksa okula başlamak için çok
mu küçük acaba?
Okula oyun çağında başlayan öğrencilerde elbette bu tarz sorunlar olacak .Uzun süre herhangi bir etkiliğe katılmak için dikkatlerini toparlayamayacaklar,sıkılacaklar,Çünkü onlar oyun çocuğu .Bunu biz eğitimciler ne kadar dile getirsekte masa başında oturup kanun koyanlar elbette bunun farkında olamayacaklar.İşin içinde olan ve bu sistemi yürütecek olan öğretmenlerin eğitimcilerin görüşlerine başvurulsaydı bu sorunlarla karşılaşılmayacaktı elbette.Ama malesef bizim fikrimi soran olmadı.
Aslında bir nesli harcamak bu kadar kolay olmamalı.Malesef malesef bizim sesimizi duyan yok.Kulaklar tıkalı .Yıl sonunda gerçekği onlarda förecekler elbette ama iş işten geçmiş olacak..
Güzel günler göreceğiz çocuklar..demeyi çok isterdim.

maviye iz süren dedi ki...

Bunlar daha oyun çocuğu öğretmenlerin beklentilerini düşük tutmaları gerek bence.