25 Ekim 2011 Salı

Van İçin Herkes Tek Yürek

Yine acı. Yine üzüntü. Nedir bu memletimizin başına gelenler...Hergün yeni bir acı haber..Görüntüler aslında tanıdık. Daha önceki büyük depremlerde gördüğümüz aynı manzaralar, aynı acılar. Bir vatandaş olarak Van'daki herkese çok geçmiş olsun diyor, ölenlere allahtan rahmet diliyorum. Yaraların sarılması kolay olmayacak. Herkesin ama herkesin birşeyler yapması gerekli. Ama şunu görüyorum ki herkes birşeyler yapmak için seferber olmuş durumda zaten. Duygularımızın kabarık olduğu, tam da birlik beraberlik içerisinde olduğumuz günlere denk gelmesi belki bir şans diye teselli edebilir kendimizi. Her yerde yardım kampanyaları duyuyorum. Bloglarda, web sitelerinde herkes nasıl yardım edebileceğini çok rahatlıkla öğrenebiliyor. Bu sevindirici bir durum.

Vatandaş olarak neler yapabiliriz:

2868'e boş mesaj göndererek Kızılay'a 5 TL bağışta bulunabiliriz.
2930'a boş mesaj göndererek AKUT'a 5 TL bağışta bulunabilirsiniz.
Yurtiçi Kargo ile PTT Kargo yardım malzemelerini bölgeye ücretsiz göndermektedir.


Ulaştığım bazı yardım bilgilerini sizlerle paylaşmak istiyorum.
  • Erikli, Korusu, Aroma ve Sude Su 160 ton suyu Bursa’dan Van’a götürüyor.
  • MİGROS:İlk tırımız 03:00′de yola çıktı. 2.tır da yola çıkmak üzere. Malzemeler Afet Koordinasyon Merkezi’ne teslim edilecektir.
  • Türk Telekom – Van’da tüm ankesorlu telefonlar kartsiz, ücretsiz çalışıyor.
  • Turkcell – 1 ay her yöne ücretsiz 100 dk. ve 100 SMS desteği Van, Bitlis ve Siirt’te bulunan faturalı ve faturasız tüm müşterilerimiz için geçerlidir.
  • Avea, depremin vurduğu Van’da abonelerin mağdur olmamaları adına faturalı ve faturasız tüm telefon hatlarına 100 dakika ile 100 SMS yüklendiğini bildirdi.
  • Teknosa Van’daki en acil ihtiyaçlardan birini karşılayabilmek üzere ilk etapta 1000 adet ısıtıcıyı yola çıkartıyor.
  • Borusan Makina ve Güç Sistemleri, Van Valiliği ve AKOM’a iş makinası ve jeneratör desteği için hazır olduğunu bildirdi
  • Borusan, 10 bini aşkın battaniye ve giyim malzemesini Borusan Lojistik tırlarıyla Çarşamba yola çıkarıyor.
  • Türkiye İş Bankası Van ve ilçelerindeki şubelerimizdeki hesaplardan yıl sonunda hesap işletim ücreti almıyor.
  • Batik Van’a 3.000 adet kışlık ürün gönderiyor. Mont,Kazak,Atkı,Bere,Pantalon. Diğer firmalardan da bekliyoruz. @BatikModa
  • Yarin sabah itibariyle, Muya tarafindan 1000 cift kislik kadin+erkek ve cocuk ayakkabisi #van a ulastirilacaktir!”
  • Borusan Lojistik, Tuzla Deposu’na teslim edilen tüm yardım malzemesini Van’a bedelsiz taşıyor.Başvuru: Osman Kurt – 0533 688 5828
    Adres: Tuzla Deri Organize Sanayi Bölgesi T1/4 Parsel Serbest Bölge Karşısı Tuzla, İstanbul
  • Toshiba, Van’a 10 milyon yen gönderiyor (yaklaşık 220k euro) Toshiba to http://www.toshiba.co.jp/about/press/2011_10/pr2401.htm
  • TEB, vadesi gelen kredi borçlarını başvurulduğu takdirde 6 ay erteliyor. Ve esnafa mali destek veriyor.
  • Türkiye Eczacılar Birliği ilaç ve mama yardımı yapıyor.

1 yorum:

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Çok teşekkürler. Face sayfamda paylaşıyorum.